پرش به محتوا

برنامه «قصه‌ها در هنر کودکان» فرهنگسرای ارسباران

 «قصه ها در هنر کودکان»  

موسسه شکوفایی استعدادهای کودکان مهر- فرهنگسرای ارسباران – ٢٧ شهریور

در پنجاهمین سالگرد خلق قصه «ماهی سیاه کوچولو» توسط صمد بهرنگی، موسسه شکوفایی استعدادهای کودکان مهر  برنامه «قصه ها در هنر کودکان» را در روز شعر و ادب فارسی، ٢٧ شهریور، با مشارکت و همراهی فرهنگسرای ارسباران برگزار کرد.

مجری برنامه، ریحانه حبیبی، از نوجوانان شکوفا به حاضرین خوشامد گفت و بچه های گروه سرود شکوفا با اجرای «ای ایران»  و «ای انسان‌ها» برنامه را آغاز کردند.

احمد، یکی از بچه های شکوفا، از خودش،  آرزوها و ترس هایش برای حاضرین گفت، از زندگی واقعی خودش و چندتا از دوستهایش که همه مثل او کار می کنند و از کلاسهای کانون که درآنها شرکت می کنند.

از طرف سایت موزه مجازی هنر کودک، که به گردآوری و ارائه هنر همه کودکان در یک مجموعه واحد و باارزش می پردازد، خانم فرمانی، مدیر سایت و مدیر موسسه بادبادک، درباره هنر کودکان سخنرانی کردند.

بچه های گروه تئاتر شکوفا مرکز اتابک، نمایش سیمرغ آرزو نوشته و کارگردانی ریحانه سلامت مربی شکوفا را با همراهی اجرای موسیقی کودکان اجرا کردند.

گروه نمایش شکوفا مرکز رضویه، نمایش ماهی سیاه کوچولوی صمد را با کارگردانی بهار صیرفی و جمال هاشمی و با همراهی گروه سرود شکوفا اجرا کردند. گروه سرود با موجهای دریای نمایش در دستهایشان، به صحنه نمایش پیوستند و سرود زیبای ماهی سیاه کوچولو را با موسیقی سینا صیرفی مربی موسیقی شکوفا همخوانی کردند.

خانم دکتر قاسم زاده مدیر محترم شبکه یاری کودکان کار و خیابان، برای بچه ها به شیرینی درباره زندگی صمد بهرنگی صحبت کردند، و از کتابها و قصه های صمد گفتند.

درباره کلاسها و آثار ارائه شده در برنامه، بهار صیرفی، مدیر هنری و اجرایی برنامه «قصه ها در هنر کودکان» صحبت کردند و در انتها خانم مریم سیادت، مدیر موسسه شکوفایی استعدادهای کودکان مهر، از مشارکت همه همراهان و حامیان برنامه تشکر کردند، از فرهنگسرای ارسباران که سالن و گالری را در اختیار برنامه گذاشتند و در همه بخشهای اجرایی سالن و گالری، اتاق فرمان و روابط عمومی نهایت همکاری و همراهی را با برنامه داشتند، خدمات اجتماعی شهرداری منطقه پانزده تهران که ساختمان کلاسهای موسسه را در اختیار گذاشته اند و سازمان بهزیستی که از همراهان موسسه هستند، خانم دکتر قاسم زاده و شبکه یاری کودکان کار و خیابان که با حضور و همراهی و هماهنگی با سایر انجمن های کودکان کار با ما همراهی کردند. خانم فرمانی و موسسه بادبادک که با نقاشیهای کودکان شان در گالری مشارکت داشتند و با سایت مجازی هنر کودک با هنر کودکان شکوفا و همه کودکان همراهی دارند. گروه اپلیکیشن دامون  (اپلیکیشن نمایش نقاشی‌های کودکان در معرض آسیب) که در دریافت نقاشیها از سایر گروههای کودکان، بطور خاص موسسه بادبادک و انجمن پرنده درخت کوچک، و در نصب و جانمایی نقاشی های کودکان در گالری نهایت همکاری را با برنامه داشتند.

گالری «قصه ها در هنر کودکان»

شکوفا در گالری ارسباران چند قصه را به نمایش گذاشت که نشان می داد چطور قصه ها وارد هنر کودکان شدند و در تخیل و نقاشی ها، ماسکها و بازنویسی های بچه ها شکل تازه ای گرفتند.